INFORMACJA

Za nami 5 edycja konferencji "Finanse i Controlling w praktyce biznesowej".
  • ponad 120 uczestników,
  • 15 doświadczonych prelegentów,
  • merytoryczne sesje plenarne,
  • praktyczne warsztaty,
  • networking.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział oraz atmosferę wzajemnej inspiracji.



GRUPA FINANSE I CONTROLLING 

MATERIAŁY

Zapraszamy Państwa do pobrania materiałów konferencyjnych. 

Hasło dostępu zostanie wysłane na podany podczas rejestracji adres mailowy. 

MATERIAŁY

Partnerzy

Agenda

  1. Rejestracja przy kawie

  2. Kontroler finansowy w procesie inwestycyjnym: KAT? SĘDZIA? czy ANALITYK?

    • Inwestycje to proces alokowania kapitału w celu uzyskania korzyści osadzony w czasie i obarczony ryzykiem. W wyrafinowanych warunkach dzisiejszej rzeczywistości biznesowej niewątpliwie controlling odgrywa znaczącą rolę.

    • Czy kontroler finansowy powinien być sędzią mocno osadzonym w realiach udzielania środków z perspektywy minimalizowania ryzyka ?

    • Czy rolą kontrolera finansowego jest bezwzględne pilnowanie przestrzegania korporacyjnych zasad realizowania inwestycji ?

    • Czego oczekują od kontrolerów współpracownicy i menadżerowie w dużych, małych i mikro przedsiębiorstwach ?

    Łukasz Gębala

    Niezależny doradca oraz kontroler finansowy w Becker Farby Przemysłowe Sp. z o.o.
  3. Kanban w zarządzaniu zespołem controllingowym

    • Jak bezkosztowo wdrożyć nowy system zarządzania zadaniami, zmienić nawyki w zespole i poprawić efektywność.

    • Jak pracować w „sprincie” żeby się nie pogubić, zachować wysoką jakość oraz zakończyć zadania w terminie.

    • Czy zespół controllingu może być zwinny i dlaczego musi?

    Małgorzata Lepak

    Controlling Manager, Bosch
  4. Controlling a Zarządzanie Płynnością Finansową

    • Zarządzanie Płynnością Finansową jako proces mający wpływ na wszystkie jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa.

    • Przykładowy Model do Zarządzania Krótkoterminową Płynnością Finansową w przedsiębiorstwach wraz z wykazaniem istotnych składowych.

    • Rola informacji z zakresu Zarządzania Płynnością Finansową dla Controllingu.

    Michał Hartmann

    Kontroler Finansowy, Założyciel Fundacji Rozwoju Pediatrii
  5. Przerwa kawowa i networking

  6. Budżet rolujący jako narzędzie prognozy przepływów pieniężnych

    • Planując ważkie zmiany w przychodach przedsiębiorstwa często zapomina się o zapotrzebowaniu na kapitał obrotowy. Comiesięczne raportowanie stanowi bardzo dobry początek do wprowadzenia rolującego budżetu (ang. rolling forecast). Może on przyjąć dwie formy, o których będzie mowa podczas tej sesji.

    • Oba warianty pomagają w prognozie należności handlowych, zwłaszcza w przypadku zastosowania przekroju istotnych odbiorców produktów przedsiębiorstwa.

    • W budżecie rolującym musi się znaleźć miejsce na wybrane pozycje bilansowe, te najbardziej istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.

    Adrian Burdziak

    Partner, Biuro Ekonomicznych Analiz Rynkowych
  7. Sztuczna Inteligencja w finansach – Science Fiction czy Business Reality?

    • Czy roboty odbiorą nam pracę? Jak technologie oparte na Machine Learning mają szansę zrewolucjonizować finanse i nie tylko? Jakie kompetencje trzeba rozwinąć, by zostać finansistą przyszłości? Jakie znaczenie ma etyka w dobie postępującej automatyzacji?

    Marcin Kieszczyński

    Marketing Communications Manager
  8. Codzienny dostęp do aktualnej wiedzy z zakresu controllingu i rachunkowości zarządczej jako sposób na sprawne funkcjonowanie firmy

    Paweł Jędrzejak

    Infor S.A.
  9. Lunch

    SESJE Z AKTYWNYM UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW

  1. 14:15 • 15:45
    15:50 • 17:20
    Gospodarka materiałów odpadowych w firmie produkcyjnej
    Daniel Synowiec
    Prawidłowe ustalenie ceny produktu na podstawie planowanego wyniku brutto
    Robert Franczyk
    MSSF 16 Leasing - zastosowanie standardu w praktyce
    Wojciech Kryński
    Analiza rentowności klientów. Alokacje kosztowe w praktyce
    Jarosław Kowalik
    Inwestycje a role controllingu w ich planowaniu, realizacji i ocenie wykonania
    Bartosz Gayer
    Rolling Forecast - praktyczna alternatywa dla tradycyjnego procesu budżetowego
    Piotr Kowal
    Najważniejsze zmiany w VAT/CIT/PIT w roku 2020
    Łukasz Chłond
    Controlling produkcyjny – jak nie dać się wywieść w pole
    Joanna Kluska
    Małgorzata Lepak
    Metody czyszczenia danych do analizy
    Dariusz Skórniewski
    BI – wieloźródłowość danych
    Robert Żuber

Prelegenci

Łukasz Gębala
Michał Hartmann
Adrian Burdziak
Marcin Kieszczyński
Paweł Jędrzejak
Daniel Synowiec
Robert Franczyk
Wojciech Kryński
Jarosław Kowalik
Bartosz Gayer
Piotr Kowal
Łukasz Chłond
Joanna Kluska
Małgorzata Lepak
Dariusz Skórniewski
Robert Żuber
Łukasz Gębala

Łukasz Gębala

Niezależny doradca oraz kontroler finansowy w Becker Farby Przemysłowe Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Posiada tytuł Executive MBA Stockholm University School of Business. Karierę zawodową rozpoczynał w Comarch SA, gdzie kierował projektami wdrożeń systemów informatycznych. W kolejnych latach pracował jako szef controllingu w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice oraz w Kopalni Soli Wieliczka. W Tauron Wydobycie SA odpowiadał za obszary finansów i handlu oraz nadzorował realizację strategii. Obecnie niezależny doradca oraz kontroler finansowy w Becker Farby Przemysłowe Sp. z o.o.

Michał Hartmann

Michał Hartmann

Kontroler Finansowy, Założyciel Fundacji Rozwoju Pediatrii

Absolwent Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej a także Wydziału Finansów i Bankowości Akademii Finansów w Warszawie (obecna Akademia Finansów i Biznesu VISTULA w Warszawie) oraz absolwent studiów podyplomowych z seminariami doktoranckimi w zakresie Zarządzania Ryzykiem. Posiada europejski certyfikat bankowca oraz uprawnienia do sporządzania certyfikatów charakterystyki energetycznej budynków. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie Finansów i Controllingu zdobywał m.in. w takich firmach jak: Opek (obecny Fedex); Bank Handlowy; Citibank International; Raiffeisen Polbank, PKP Energetyka. Obecnie Kontroler Finansowy w Grupie Vinderen. Założyciel Fundacji Rozwoju Pediatrii. Prywatnie interesuje się recyclingiem, lubi podróże i długie spacery.

Adrian Burdziak

Adrian Burdziak

Partner, Biuro Ekonomicznych Analiz Rynkowych

Chętnie dyskutuję o możliwościach rozwoju pracowników, a dzięki temu przedsiębiorstwa. Uznaję się za zwolennika partnerskiej współpracy oraz motywujących projektów. Jestem orędownikiem budżetów produktowych w perspektywie krótkookresowej oraz udziału w rynku w perspektywie długookresowej. Jestem absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, od ponad 10 lat związany z kontrolingiem średnich i dużych przedsiębiorstw. Osiągnąłem specjalizację kontrolingu przedsiębiorstwa handlowego, projektuję modele rentowności, kalkuluje efekty fuzji i przejęć, wdrażam plany kont oraz rozwiązania business intelligence. Angażuję się w interesujące projekty oraz nowe wyzwania bez ograniczeń. Rzetelnie przedstawiam informację zarządczą / podstawy do podjęcia decyzji. Prywatnie opiekuję się dwójką dzieci oraz posiadam psa rasy wszelakiej, uratowanej ze schroniska.

Marcin Kieszczyński

Marcin Kieszczyński

Marketing Communications Manager

Marcin Kieszczyński – Marketing Communications Manager ACCA Polska i Kraje Bałtyckie, ekspert ds. komunikacji marketingowej z 15-letnim doświadczeniem w budowaniu i egzekucji strategii komunikacyjnych z naciskiem na kanały cyfrowe (Digital + Social Media), szkoleniowiec i prelegent o Erze Cyfrowej i jej implikacjach na licznych konferencjach, warsztatach i spotkaniach.

Paweł Jędrzejak

Paweł Jędrzejak

Infor S.A.

Daniel Synowiec

Daniel Synowiec

Absolwent Politechniki Wrocławskiej zawodowo związany z branżą produkcyjną. Na co dzień zajmuje się zarówno rozliczaniem kosztów produkcji pod kątem zużytych surowców, powstałych odpadów produkcyjnych jak i analizą dostępnych danych poprzez tworzenie raportów BI. Poza controllingiem zajmuje się także administracją i optymalizacją pracy w systemie ERP. Wdraża nowe moduły i funkcjonalności dopasowane do aktualnych potrzeb firmy.

Robert Franczyk

Robert Franczyk

Partner, Biuro Ekonomicznych Analiz Rynkowych

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, od kilku lat związany z kontrolingiem. Dostarcza narzędzia do prawidłowego prognozowania oraz efektywnego podejmowania decyzji. Rekomendacje na podstawie analiz kosztów i procesów, których dokonał, prowadziły do zwiększenia rentowności produktów. Jest osobą dążącą do ulepszania siebie, ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji, ambitną i oczekującą wyzwań.

Wojciech Kryński

Wojciech Kryński

Controlling Manager

Wojciech Kryński posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie stosowania międzynarodowych i amerykańskich zasad rachunkowości. Z rachunkowością międzynarodową związany jest od 1998 roku. Prowadził liczne projekty w Polsce, Ukrainie, Chorwacji, Grecji, Rumunii, Ghanie i Nigerii. Wielokrotnie pełnił funkcję doradcy w projektach Banku Światowego.W przeszłości pracował w międzynarodowej firmie audytorskiej, w działach finansowych międzynarodowych firm, a także kierował polskim oddziałem firmy szkoleniowej.W Ground Frost kieruje doradztwem księgowym w zakresie MSSF i US GAAP, modelowaniem finansowym oraz relacjami z kluczowymi klientami. Jest odpowiedzialny za kształtowanie polityk rachunkowości spółek giełdowych, bierze udział w tworzeniu umów posiadających później odzwierciedlenie w księgowości. Wojciech uczestniczy również w transakcjach przejęć i połączeń jednostek, w których kieruje wycenami, procesami badań przedinwestycyjnych oraz przygotowywaniem umów sprzedaży akcji (SPA).

Jarosław Kowalik

Jarosław Kowalik

Financial Controller

Pracuje jako Financial Controller w Norian Accounting Sp. z o.o. dostarczającej procesy finansowo - księgowe oraz wdrażaniem rozwiązań Intelligent Automation. Jestem pasjonatem rozwiązań Business Intelligence, zarządzania projektami oraz tworzeniem zaawansowanych narzędzi w MS Excel. Ponadto jako IT trainer, Comarch SA.

Bartosz Gayer

Bartosz Gayer

Regional Finance Manager Central & Eastern Europe at LR Health & Beauty Systems GmbH

Menadżer finansowy i finance business partner. W swojej karierze pełnił role controllera, finance managera i dyrektora finansowego, wspierając zarówno zarządy, jak i kadrę kierowniczą w podejmowaniu codziennych decyzji biznesowych, optymalizacji procesów i tworzeniu taktycznych i strategicznych planów finansowych. Pasjonat pracy z klientem wewnętrznym i menadżerskich aspektów controllingu, żywiący silne przekonanie, iż kluczem do sukcesu menadżera finansowego jest dobre zrozumienie organizacji i jej procesów, a w konsekwencji bycie doradcą i business coachem. Obok budżetowania, raportowania i pracy z zespołem, rozwijający także swoich biznes partnerów w roli trenera – zarówno ucząc finansów, jak i narzędzi efektywności osobistej.

Piotr Kowal

Piotr Kowal

Kontroler Finansowy, Biegły Rewident

Kontroler Finansowy, Biegły Rewident posiadający 15 letnie doświadczenie pracy w Finansach i Controllingu, w tym 10 lat w badaniu sprawozdań finansowych, badaniu efektywności kontroli wewnętrznej oraz projektach due dilligence. Bazując na obserwacjach i doświadczeniach pracy jako audytor finansowy z ponad 100 podmiotami gospodarczymi, projektuje i wdraża rozwiązania kontrolingu oraz kontroli wewnętrznej.

Łukasz Chłond

Łukasz Chłond

Prezes Zarządu w Tax Transformation Project

Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego, przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego; zarządzał również europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".

Joanna Kluska

Joanna Kluska

Business Controller, Bosch

Absolwentka wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego kierunek Matematyka oraz studiów podyplomowych AGH Wydziału Zarządzania i Controllingu. Posiada 10 letnie doświadczenie w zakresie Controllingu zdobyte m.in. w firmie Unilever i Bosch, przechodząc wszystkie pozycje od specjalisty ds. Controllingu poprzez Kontrolera Finansowego aż do Biznes Kontrolera. Obecnie zajmuje się wdrożeniem narzędzia BI Tableau (Tableau Key User), kontrolingiem produkcyjnym oraz procesami kwotacyjnymi. W pracy zawodowej pasjonuje się wykorzystaniem narzędzi matematycznych do poprawy jakości prezentowanych danych oraz uszczelniania procesów raportowania. Wyznaje zasadę, że miarą rozumienia danego zagadnienia jest umiejętność mówienia o nim w sposób prosty i zrozumiały dla każdego.

Małgorzata Lepak

Małgorzata Lepak

Controlling Manager, Bosch

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, uczestnik MBA Project Management na WSB we Wrocławiu. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w zarządzaniu Controllingiem oraz Finansami w firmach o produkcji jednostkowej i seryjnej oraz w zarządzaniu Controllingiem Grupy Kapitałowej. Pasjonuje ją zarządzanie ludźmi w środowiskach dynamicznych, wymagających zmiany struktury organizacyjnej oraz procesów wewnętrznych w celu osiągnięcia maksymalnej optymalizacji kosztowej. W zarządzaniu ludźmi wykorzystuje metody pozwalające na dopasowanie zadań do predyspozycji i cech osobowościowych podległych pracowników w celu zwiększenia efektywności pracy oraz poziomu satysfakcji pracownika. W trakcie swojej kariery organizowała dział controllingu od podstaw, reorganizowała i optymalizowała pracę działów, brała udział w projektach restrukturyzacyjnych oraz w projektach tworzenia centrów usług wspólnych.

Dariusz Skórniewski

Dariusz Skórniewski

Trener

Trener w Centrum Szkoleniowym Comarch. Jest gorącym zwolennikiem samoedukacji i na swoim przykładzie pokazuje, że nie ma rzeczy, których nie można się nauczyć. Ojciec, trener, freelancer, współautor książki" Excel - 20 punktów widzenia".

Robert  Żuber

Robert Żuber

Konsultant Comarch BI, Product Manager Comarch BI Point

Od 2015 roku w firmie Comarch zajmuje się systemami klasy Business Intelligence jako kosultant, a obecnie również menadżer aplikacji analityczno-raportowej Comarch BI Point odpowiedzialny za rozwój produktu, projektowanie nowych funkcjonalności biznesowych oraz wdrażanie usprawnień w zakresie UI/UX.